Изјава - сагласност за прибављање података из службених евиденција
Захтев за прибављање података из службених евиденција
Листа овлашћених службених лица у Управи градске општине Младеновац
Лица овлашћена да прибављају податке из службених евиденција
РЕГИСТРАЦИJА СТАМБЕНИХ ЗАЈЕДНИЦА |
![]() |
ОБАВЕШТЕЊЕ ГРАЂАНИМА О ПОСТУПКУ РЕГИСТРАЦИЈЕ СТАМБЕНИХ ЗАЈЕДНИЦА
Ступањем на снагу Закона о становању и одржавању зграда („Сл.гласник РС“, бр.104/16) дана 31.12.2016.године престао је да важи Закон о одржавању стамбених зграда ("Сл. гласник РС", бр. 44/95, и 88/2011), на основу кога је Градска општина Mладеновац водила евиденцију Скупштина/Савета зграда и издавала уверења о формирању Скупштине/Савета зграде и избору председника у складу са чл. 162. Закона о општем управном поступку (“Сл.лист СРЈ” бр. 33/97 31/01 и „Сл.гласник РС“, бр. 30/2010). Циљ новог Закона је да побољша систем управљања и одржавања у стамбеним зградама. Стамбеној заједници као организацији власника посебних делова, дата је могућност да буде носилац свих права и обавеза у својству правног лица, и то не само у пословима који се тичу одржавања и коришћења зграде, што је било по претходном законском решењу, већ у пуном правном промету. У том смислу, потребно је да се другачије уреди и регистрација стамбених заједница, као и да подаци о стамбеној заједници и управнику буду јавно доступни. Законом је по први пут успостављен јединствен систем регистрације стамбених заједница у целој земљи. У циљу добијања што потпунијих информација о закону, избору управника, регистрацији и функционисању стамбене заједнице, Градска општина Младеновац је припремила Приручник за регистрацију стамбених заједница, који можете преузети овде. Регистрација стамбених заједница је предвиђена као „једношалтерски“ систем, којим се обезбеђује регистровање података о стамбеној заједници на једном месту, а Решења о регистрацији стамбених заједница биће јавно доступна на интернет страни Републичког геодетског завода. Регистар стамбених заједница је електронска база података и докумената у којој су садржани подаци о стамбеним заједницама на територији сваке локалне самоуправе. Регистар води јединица локалне самоуправе и организује рад регистра према својој територијалној надлежности и у складу са својим овлашћењима. Напомена: Rегистрацију стамбених заједнице потребно је извршити у року од 6 месеци од од дана почетка рада Регистра.
А/ ПОДНОСИЛАЦ ПРИЈАВЕ Подносилац пријаве за упис стамбене заједнице, упис или промену управника, односно регистрацију и евиденцију промене или брисања других података о стамбеној заједници и згради, може бити: 1) лице овлашћено одлуком стамбене заједнице за подношење пријаве у Регистар, уколико пријаву не подноси изабрани управник стамбене заједнице; 2) управник стамбене заједнице, изабран одлуком стамбене заједнице; 3) професионални управник, ангажован уговором између стамбене заједнице и организатора професионалног управљања; 4) професионални управник, именован решењем надлежне јединице локалне самоуправе за послове управљања у случају принудне управе. Управник (или друго овлашћено лице) дужан је да у року од 15 дана од дана одржавања прве седнице скупштине стамбене заједнице поднесе пријаву за упис стамбене заједнице и управника или да региструје правила власника у Регистру стамбених заједница. Уколико дође до промене података који су предмет регистрације, управник је такође дужан да у року од 15 дана од дана настанка промене поднесе нову пријаву за промену података. Б/ ПОСТУПАК РЕГИСТРАЦИЈЕ
а) Пријава у Регистар стамбених заједница
Поступак регистрације покреће се подношењем Пријаве Регистру у папирној форми, било непосредно или путем поште . Електронско подношење пријава путем корисничке апликације биће могуће од јануара 2018. године. Образац РЕГИСТРАЦИОНЕ ПРИЈАВЕ можете преузети у следећем формату: Напомена: уколико се стамбена зграда састоји од више улаза, а стамбена заједница се формира за зграду у целини или за више улаза, приликом попуњавања пријаве о регистрацији стамбене заједнице, неопходно је попунити и додатак пријави за сваки улаз посебно. Додатак обрасца пријаве за регистрацију, можете преузети овде Уз пријаву се прилаже следећа документација: 1) Записник са седнице скупштине стамбене заједнице на којој је донета одлука о избору управника или одлука о поверавању послова управљања професионалном управнику. Записник се попуњава у два примерка, од којих се један примерак прилаже уз пријаву за регистрацију, док други остаје стамбеној заједници. Образац записника можете преузети у следећем формату: 2) уговор о поверавању послова професионалног управљања између стамбене заједнице и организатора професионалног управљања, уколико је стамбена заједница донела одлуку о поверавању послова управљања професионалном управнику; 3) решење о именовању професионалног управника, уколико пријаву подноси професионални управник именован у поступку принудне управе; 4) доказ о уплати локалне административне таксе за регистрацију уписа. Износ таксе 828,00 динара., Т.Р. број 840-742251843-73, број модела 97, са позивом на број 82-070. 5) Уколико је стамбена заједница донела акт о правилима о међусобним односима власника посебних делова у складу са Законом, уз пријаву за регистрацију се прилаже овај акт и објављује се у Регистру. Један од предложених модела правила власника, можете погледати овде
Б) Промена података о стамбеној заједници Уз Пријаву за регистрацију промене података и докумената о стамбеној заједници у зависности од врсте промене прилажу се: 1) записник са седнице када је донета одлука стамбене заједнице о промени пословног имена стамбене заједнице у случају промене пословног имена стамбене заједнице; 2) записник са седнице на којој је донета одлука о формирању стамбене заједнице, уколико се стамбена заједница формира на начин другачији од претходно регистроване стамбене заједнице (стамбена заједница зграде, улаза, више улаза и сл.); 3) акт о правилима о међусобним односима власника посебних делова, уколико је стамбена заједница усвојила промене овог акта или је своје међусобне односе, права и обавезе уредила овим актом у складу са Законом; 4) у случају промене податка о адреси стамбене заједнице (назив улице и кућни број), уз пријаву се прилаже и решење надлежног органа о промени адресе. 5) доказ о уплати административне таксе за регистрацију промене. В) Промена података о управнику/ професионалном управнику
Уз пријаву за регистрацију промене података о управнику, односно професионалном управнику прилажу се: 1) записник са седнице када је донета одлука стамбене заједнице о избору управника или одлука о поверавању послова управљања професионалном управнику; 2) уговор о поверавању послова професионалног управљања између стамбене заједнице и организатора професионалног управљања, уколико је стамбена заједница донела одлуку о поверавању послова управљања професионалном управнику; 3) решење о именовању професионалног управника, уколико пријаву подноси професионални управник именован у поступку принудне управе; 4) доказ о уплати административне таксе за регистрацију промене. Г) Брисање података о стамбеној заједници
Уз пријаву за регистрацију брисања података и докумената о стамбеној заједници у зависности од врсте брисања прилажу се: 1) записник са седнице када је донета одлука стамбене заједнице о брисању стамбене заједнице у случају формирања нове стамбене заједнице на начин другачији од претходно регистроване стамбене заједнице; 2) записник са седнице када је донета одлука стамбене заједнице о поништавању регистрованог акта о правилима о међусобним односима власника посебних делова, уколико стамбена заједница своје међусобне односе, права и обавезе неће више уређивати на начин утврђен овим актом; 3) доказ о уплати административне таксе за регистрацију брисања. Д) Пријава Рушења зграде За регистрацију брисања података о стамбеној заједници, у случају рушења зграде, уз пријаву се прилаже и решење надлежног органа општинске, односно градске управе који је издао решење о рушењу. НАПОМЕНА Уз пријаву у којој се наводе подаци за евиденцију уписа, промене или брисања података о стамбеној заједници и згради, уколико се ти подаци не преузимају у електронској форми из регистра који води Републички геодетски завод или из других службених регистара и/или евиденција, прилаже се и следећа документација на основу које се врши евидентирање података: 1) потврда о додељеном пореском идентификационом броју (ПИБ) и извршеној регистрацији пореског обвезника; 2) потврда или копија уговора о отвореном текућем рачуну стамбене заједнице. Све додатне информације у вези са регистрацијом стамбених заједница, можете добити у Одељењу за имовинско – правне и стамбене послове и пословни простор Управе Градске општине Младеновац, које се налази у Младеновцу, у Ул. Краља Петра I бр. 175 (Услужни центар) или на маил адресу Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели КОНТАКТ ОСОБЕ - Регистратор Јелена Ивковић, дипл. правник, тел. 011/8241-669, email: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели - Регистратор Ђорђе Кузмановић, дипл. правник тел. 011/8241-672, email: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели ЗАКОНСКА РЕГУЛАТИВА: - Закон о становању и одржавању зграда („Сл.гласник РС“, бр.104/16)
КОРИСНИ ЛИНКОВИ: Јединствена Евиденција регистрованих Стамбених Заједница за ГО Младеновац База професионалних управника За више информација из области становања, можете посетити Портал Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре |