"Бубијада" – Младеновачки бренд
Преко 70 возила из Србије и иностранства окупило се на тродневној традиционалној манифестацији "Ваздухом хлађена страст", смотри аутомобила са ваздушних хлађењем мотора. Паркирани у главној улици власници популарних Фолцвагенових "буба" привукли су доста Младеновчана који су имали прилике да погледају возила која су свака за себе мало ремек дело посвећености.
Караван олдтајмера стигао је у Младеновац, а гости су камповали на игралишту код ОШ "Коста Ђукић". Колона је три дана крстарила општином тако да је посећен и споменик Деспоту Стефану Лазаревићу, а све уз обиље добре музике и хране. Након дружења и размене искуства, сада већ старих знанаца који долазе у наш град, додељене су награде и признања.
Организатор манифестације, Миладин Радовановић, рекао је да је циљ био да што више Младеновчана погледају ову јединствену смотру. Он се захвалио општини Младеновац и спонзорима на помоћи у финасирању манифестације.
Готово да нема кутка на планети у којем не постоји клуб обожаватеља бубе, чија је сврха окупљање, упознавање и међусобна размена искустава. Ако и за један аутомобил можемо рећи да никада неће изаћи из моде, да никада неће изаћи из срца већине, да ће увек измамити нечији осмех, да ће пружити толико задовољства самом својом појавом, или пак да је једноставно вечан, то је онда дефинитивно буба... Вечан, једноставан, непоновљив аутомобил. Најкраће речено – највећи понос аутомобилске индустрије у историји.
Иначе, историја овог, по многима најбољег аутомобила свих времена , почиње тридесетих година прошлог века у Немачкој. Свет је тресла тешка економска криза, а Немачка се припремала за рат. У том периоду, зарад пропаганде и социјалног мира, Адолф Хитлер је наредио развој тзв. народног аутомобила одакле је фабрика и добила име (Volkswagen). Посао је 1933. године додељен фирми НСУ која се у то доба бавила искључиво производњом мотоцикала, а за дизајн и конструкцију првог немачког народног аутомобила задужен је dr. Ferdinand Porsche.
По завршетку II св. рата, разореној Немачкој се морао дати економски подстрек, а логично решење је било оживљавање ауто индустрије и 1945. године креће масовна производња војног модела VW 51 прилагођеног цивилној употреби. Мотор од 1.131 цм3 и 25КС је важио за неподерив (што је малтене и био). Производња је расла са годинама, а аутомобил је сваким даном постајао све харизматичнији. Захваљујући симпатичном изгледу, постепено се увлачио под кожу купаца којих је било све више. Осим у домовини, своју највећу популарност буба је доживела у САД-у, и то шездесетих година. Аутомобил су једнако волели и незапослени и милионери, и рудари и директори, као и млади и стари. Хипици су бубу доживљавали као властити симбол, па се на улицама могло видети на хиљаде примерака обојених у најлуђе боје, прошараних цвећем и знаковима мира.
- Datum kreiranja: .